90 års fika & loppis

Det blev en väldigt mysig fika hemma hos farmor Gunnel. Tårta, kaffe och massa prat. Jag önskar också att jag bli så gammal.
Efter fikan åkte jag med farmor och farfar till röda korset, farmor skulle lämna in lite kläder som hon hade rensat ut så vi passade även på att kika runt om de fanns något roligt.
Jag fyndade riktigt, hittade tre kaffekoppar som var jätte söta med tillhörande fat, dock fanns det bara 2 fat. Men det fick åka med hem, kostade endast 1 kr styck så de blev alltså bara 5 kr för allt. Loppis har nog blivit min nya passion, har inte varit så mycket för sådan innan men nu har jag tänkt om. Man kan faktiskt hitta mycket fint, men också mycket onödigt.
Nu pryder kopparna mitt kök så vackert.
Efter det så åkte vi förbi kolonilotten en liten snabbis, farmor skulle plocka upp lite rabarber som jag kunde få. Årets första rabarber, smarrigt.
Det har blivit riktigt fint nere på lotten.
Lots of Love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0