Vad ska jag göra?

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, är dte någon mening med att sitta och läsa en tjock bok på engelska när det känns som om man läser massa krångliga ord som man inte ens fattar hälften av vad dom betyder. Det känns helt enkelt som man jag sitter och läser från en tomm bok med vita papper i. Precis så känns det inte ett ända ord fastnar och jag får fattar inte vad det står i texten. Är det meningen ann man ska sitta och slå upp varenda ord i hela boken?
det har jag verkligen inte tid med.
Jag vill ju inte bara ge upp heller för detta är ju något jag vill. Och dom sa att detta skulle vi en av dom lättaste kurserna.
- Det är bättre ni börjar plugga ordentrligt direkt, för det blir tuffare sen.
Uniefär så sa dom. Varför fick dom den dumma iden att dom skulle lägga in en engelsk bok i kurslitteraturen istället för en svensk, hade varit mycket smidigare. Nu fattar man ju verken något i boken eller på föreläsningarna.

Hugs&Kisses

Kommentarer
Postat av: Sara

SV. Hejsan, vad roligt att någon tipsade om mig hihi :D sånt är verkligen skoj.

Haha Milka är veeerkligen gott, speciellt den jag mumsade på igår som var lite mörkare, yum yum.

Jag trivs superbra här. De enda negativa är tyska tv:n och alla flugor + att de som bor här är lite otrevliga om man inte kan deras språk hehe :)

Hur kommer de sig att du gillar Österrike så mycket då?

2009-09-08 @ 10:46:55
URL: http://candis.se
Postat av: Sara

SV. Åhhhh tack :D blir så glad när du säger så :D



Vet inte om de var någon ny. Finns en liten bild på den i min blogg :)



Ahaaa okej, men du har inte funderat på att ta steget och flytta ner en stund då?

Jag förstår tyska rätt bra, men pratet är de värre med. Men de har ju en annan dialekt här också, så då fattar man ännu mindre haha.

Jag är "hemmafru" hehe. Jag följde med fästmannen som jobbar och jaaa hehe. Jag lever på mina designer just för tillfället. De är ju svårare att få jobb om man inte riktigt kan språket än. Men sånt ordnar sig alltid :)



Kramis

2009-09-08 @ 12:00:24
URL: http://candis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0