3:e gången gillt

Livet är inte alltid en dans på rosor.
Idag efter att min syster hade slutat skolan så åkte vi upp till simhallen och simmade en stund och avslutade med lite bastu.
Sedan skulle jag vara vänlig och göra muffins åt henne, för hennes lärare fyller år idag eller vad det va så då ska dom bjuda på det i morgon, men jag lyckades bra. Eller kanske inte för dom blev ju brända, men det var för att jag råkat sätta graderna på ugnen 100 grader för mycket alltså 250 istälelt för 150. Så jag fick ika ner till kvantum och köpa nytt kakao och socker för det tog slut. Så tredjde gången gillt så blev som ätbara. Igår försökte Hanna sig på att baka men det slutade med att det blev ca 1 cm tjockt sockerlager i botten av muffinsformen.
Men nu har hon sina muffins som jag hoppas ska smaka bra.

I övrigt har dagen varit helt ok, skolan gick bra. simmturen gick bra. Det som har gått minre bra är plugget. Men det tar jag tag i mer i morgon. Ingen skola fören på tisdag, så nu blir det plugg.


Kommentarer
Postat av: alexandra

ja det var mysigt :)

2009-11-12 @ 21:11:00
URL: http://alexandrawandeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0