Uppdatering från Stockholm

Är ni sugna på lite uppdatering från min Stockholms weekend?
Här kommer i alla fall lite kort om den.

Fredag:

Vi åkte och hämtade Andréa kl 8.00, sedan bar det av upp till storstan. 45 mil i en bil med 5 personer=trångt! Men till slut fick vi sträcka på benen och äta lite. Och helt plötsligt från ingenstans så dyker pappas gamla klasskompis från Dalsjöfors upp, världen är liten ibland.

Sedan fortsatte bilfärden upp till Stockholm. Hotellet var supermysigt och låg centralt så kunde det bli mer perfekt? 
Så det blev en liten sväng på stan medan pappa åkte och parkerade bilen. Shopping is tha shit. Mycket folk som rörde sig på gatan, inget man är så van vid men man kom snabbt in i den stressiga tillvaron. Jag flög fram på gatorna mellan de olika butikerna. Stackars alla som var i min närhet som var tvungna att hänga efter mig in i varje affär 3000 gånger, men är man i Stockholm så får man väl passa på att shoppa lite också? 
Råkade få ett flygblad, men det var inte mer med de la ner de i väskan och gick vidare. 

Sedan blev det underbart god mat på en thai restaurang på söder. Var där för 4 år sedan och det var en självklarhet att vi skulle dit igen. Personalen var underbara och maten toppen. 
Lustigt nog råkade jag beställa in likadan mat som för 4 år sedan. Bra variation men den var mer än god så det gjorde inget. Och som pricken över i så fick det blir ett gals rosé till maten. 

Sedan kom regnet. Så det blev en lugn kväll på hotellet, packade upp lite och kollade igenom väskan vad som hade inhandlats. Och det var då flygbladet kom in ibilden igen .
Läste igenom det vad de egentligen handlade om , så visade de sig att dom skulle ha ett världsrekordförsök på gärdet i channting. Dom skulle försöka få minst 3000 pers att ligga på en spikmatta i 15 minuter, med Meja som underhållare och Agneta Sjödin som konfransier, och en indisk dansgrupp.
Så jag fick en knäpp idee och ville vara med så lyckades få med mig Hanna och Andrea. Vi gär alltid sakerna först och tänker sen. Typiskt blondiner. 



Bästa dejting restaurangen 2006




Lördag: 

Började dagen med en mycket stor och god frukost på hotellet.
Sedan väntade stan igen, mer shopping, I like. Vi sprang runt i affärerna i två timmar innan vi skulle åka till gärdet och slå världesrekord. 

Vi sprang på de två killarna som stod och delade ut flygbladen och dom ville ge oss fler men min syster kläckte ur sig att vi redan skulle dit och dom bara schysst då ses vi nog där. Så frågade vi hur långt de var dit och om dom trodde de skulle komma mycket folk.

Sen skulle då de tre blondinerna åka tunnelbana, men vi kom rätt till slut. 
Så vid 12.30 befann vi oss på gärdet mitt ute på en åker. Gick fram till mitten podiet eller ska man kalla det en scen? Där stod i alla fall Agneta Sjödin och någon indisk gubbe så frågade vi hur det gick till och vad vi sulle göra. Så vi fick vänta till kl 14.00 då allt ihop började, så satt där på åkern i 1,5 timme och kollade på folk. Det var en vallfärd med folk som kom mot åkern när det började dra ihop sig, helt sjukt!

Från ingenstans säger Andréa att hon känner igen en kille som står i kön. Men hon var inte säker så vi tänkte inte mer Klockan tickade och det kom mer folk så jag gick och ställde mig i kön som bildades så att vi säkert skulle få en spikmatta för det var ju därför vi var där! 3 snåla smålänningar med mottot Gratis är gott! Så vet inte rikigt hur det kom sig, men vi började prata med dom där två killarna, så visade de ju sig att det var han. Ännu ett bevis på att världen är  liten. 2 komiska grejer på 2 dagar. 

Helt plötslgt fick alla panik och började trängas, knuffas och sprang fram till bordet där man skulle skriva upp sitt namn och få en spikmatta, och sedan plasera sig på någon av de solstrålar dom hade lagt ut av 2 km indiskt tyg. Men eftersom alla hade panik i våran kö så fick vi backa och börja om från början och då hamnade vi plötsligt nästan längst bak, och det fanns bara 180 mattor vid varje bord. Jag tänkte att det var kört. Men vi lyckades få varsinn matta efter mycket kuffande. 

Detta var ingen liten grej utan det var seriöst till 100%, massa kontrollanter och 2 filmteam, ett i helikopter som filmade ovanför oss och sen ett som gick runt och filmade. 
Det visade sig bara vara 5 minuter man skulle ligga på den där mattan, och säga en ramsa. ohm shanti ohm . . . 
massa fnitter. 

Efter ett antal minuter på den där spikmatten så var vi påväg tillbaka till drottninggatan igen, men inte med tunnelbanan som färdmedel utan vi fick skjuts av Ricky och Christopher, en härlig sightseeing i stora staden Stockholm, hade ju fått panik om man skulle kört bil där. Trafikljus överallt och människor som springer som galningar. Men det var ju tur att man fick sitta bak och bara njuta av det underbara musiken. 




Helt sjuk början på dagen, 3 blondiner är med och försöker slå världsrekord i channting.
Efter det skrek både ryggen och fötterna efter att få lägga sig i den feta sängen på hotellet, så vi gick tillbaka dit och chillade och började tagga The Voice 09 genom att avnjuta musiken på radion.

Duschade och fixade iorgning oss och gick ner till kungsan, jag har nog aldrig sett så många fjortisar och partille- johnnys i hela mitt liv. Trodde att det där med partille-Johnnys bara var något som man sa men dom finns ju på rikigt, guu va jag höll på att smälla av när jag såg dom, att man ens kan gå omkring så!
Men vi lyckades få en ganska bra plats, vi ville inte stå och trängas med alla längst fram så vi ställde oss i mitten lite vid kanten.

Jag måste bara säga det rakt ut JAG HATAR TURKAR! de är nog det vidrigaste som finns. Behöver inte säga mer än så. Konserten var toppen och blandningen på artisterna var helt ok, många bra låtar. Den sämsta var nog svennebanan som är så uttjatad så det bara smäller om det.
Sedan begav vi oss hem när det var en timme kvar av konserten, regnet öste ner och fötterna och ryggen gjorde extremt ont. Så jag slocknade direkt när jag la mig i sägen, eller nästan i alla fall.


Spikmattor ;)









Absolut Svenska ;)


Söndag:

En kort med intensiv dag på stan, även lite shopping den dagen. Sedag nblev det en lång och tråkig resa hem igen, finns inte så mycket att säga om söndagen. Avslutade dagen med en härlig promenad med Fia, och passade även på att kika in i hennes rum som jag hjälpte till att måla, det blev supermysigt och framförallt ljust :)


Hugs&Kisses




Kommentarer
Postat av: Andréa

Det var så JÄVLA kul! :D :D :D :D

2009-08-17 @ 18:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0