Ta vara på varje sekund av solen

God dag allihop:)
Ännu en dag med vackert väder och ett litet hopp om att bli lite brunare, måste verkligen försöka få lite färg nu så man får ta vara på varje liten sekund av det fina vädret.
Dagen började med lite jobb mellan 05.30-08.10.
Hann inte gå och sova idag innan jag skulle till optikern så jag tog mig en härlig Powerwalk i solen istället bra start på dagen man blir så glad av att vara ute och gå, men speciellt när det är fint väder.
Sedan åkte jag iväg till optikern för att se så att mina ögon mår bra nu när jag testar att sova med linserna, och ja dom mådde toppen så nu ska ja gtesta att sova med linserna i 2 hela veckor isträck undra hur detta kommer gå, men bra får vi hoppas.

Så nu har jag precis satt in dagens middag i ugnen.
Kolla på mina fina små mästerverk.


skinka,baccon och annanas


curry&paprika kryddad köttfärs och banan

Måste dela med mig av detta underbara recept, degen var jätte mjuk och jobba med.
Och efetrsom jag är gluten så blir alltid degarna så klabbiga eller för torra men denna blev super.
Så här kommer receptet.

25g jäst
2 dl fingervarm vatten
1 msk fiberhusk
1/2 dl olivolja
1/2 tsk salt
3,5-4 dl ljus mjölmix ( jag tog 2 dl ljus och 2 dl grov det fungerade bra det också)

Så nu ska ja gsätta mig ute i solen och smaka på min pizza, och försöka bli lite brun.

Hugs&Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0