Mot mina mål!

Nu har jag fått det svart på vitt. Jag behöver lägga om min träningsplan och kost. Har nämligen haft mitt andra tillfälle med en PT idag och gjort lite tester, kondition och kroppsanalys. Har gjort en form av en kroppsanalys för några år sedan men tyvärr har jag inte kvar resultaten. Men nu har jag i varje fall fått resultat över hur min kropp ser ut i dagsläget. Skrämmande!
Jag kan ju säga att min kondition inte är på topp, men jag kan skylla lite på förra året eftersom jag var sjuk väldigt mycket och kunde aldrig ta tag i träningen ordentligt. Men nu efter operationen hoppas jag på att det ska bli bättre och att jag ska kunna träna på ordentligt och regelbundet.
Sedan måste jag även öka muskelmassan och minska fettmängden i min kropp. Så mitt träningschema kommer se ut såhär den närmaste tiden. 1-2 styrkepass i gymmet, passet jag ska köra är utformat av en PT. Sedan ska jag köra 3-4 konditionspass i veckan där jag höjer pulsen till max, ex spinning, easyline, boxning, bodycombat, power step.
Ni får inte tro att mitt liv det kommande månaderna enbart kommer bestå av träning och att jag kommer träna varje dag för det kommer jag inte. Dessa rekommendationer kommer från min PT, så jag kommer alltså ha 1-2 vilodagar i veckan.
För att försöka nå mina mål vi har satt upp så ska jag även försöka dra ner på kolhydraterna. Så under veckorna ska jag försöka att klara mig utan kolhydratet och istället äta mer frukt, grönsaker och protein. Någon som har tips på goda maträtter man kan göra?

Kommentarer
Postat av: Emmie

sv: Härligt :)



Men det måste ju vara skönt nu och faktiskt veta hur kroppen mår och att du har fått bra med hjälp på vad som passar just för att du ska bli starkare :)

2011-01-24 @ 15:48:55
URL: http://emmiev.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Tips: kyckling med grönsaker i ugn! Så gott, gjorde det idag. Kan berätta hur jag gjorde imorn :)

2011-01-24 @ 16:45:39
URL: http://mikaelauhlmann.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad kul det lät med vattenspinning, vad är det? :)



Jaa jag hade bakad potatis till också, och en sås på kesella och sweet chili sås. Man ska ju inte äta såser och så, men kesella går bra :) jätte gott! och bakad potatis tror jag inte är så farligt heller :) riktigt gott blev det iaf!!

2011-01-24 @ 16:48:18
URL: http://mikaelauhlmann.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ta vad du har hemma bara, jag hade inte mycket, det är vad man känner för :)



Okej, menar du bloggdesignen? :) Vi får sätta oss och greja med det någon dag :)

2011-01-24 @ 17:11:03
URL: http://mikaelauhlmann.blogg.se/
Postat av: Kariin

Lycka till!

Jag hejjar på dig, så du uppnår dina mål!

Kram

2011-01-31 @ 11:30:24
URL: http://somethingileft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0