30 dagar med min blogg Dag 5

Måste bli bättre på att uppdatera 30 dagar med min blogg. Listan hittar ni här. Idag är det dags för dag nummer 5 som är:

"Vad är kärlek?"

Kärlek är stort, jag tror inte riktigt att någon kan svara på exakt vad kärlek är, eftersom kärlek kan vara så mycket och det betyder olika för alla människor.

Om man visar kärlek, så får man med sannolikhet kärlek tillbaka. Om man ska kunna älska någon tror jag det är viktigt att man är säker i sig själv, att man har ett bra självförtroende, att man älskar sig själv innan man kan älska någon annan. Man kan aldrig få förmycket kärlek, så va inte rädd för att visa dina känslor du har inget att förlora. Kärlek finns överallt även där man minst kan ana det.

Jag är glad att jag har en sån fin omgivning, en underbar familj och fina vänner som jag både kan ge massa kärlek till medan jag samtidigt får kärlek från dom.

Om vi sedan ska prata om kärlek som pojkvän/flickan, hustru eller make så tror jag att det finns en för alla. Det gäller att inte leta, kärleken dyker upp när man minst kan ana de, trots att man inte alltid tror de.

Men en sak som är viktig att veta är att kärlek inte alltid är lätt, utan kärleken har en tendens att sprida en och annan tår ibland.

En sak som är säker är att jag är tacksam för att alla i min närhet finns ♥ jag vet inte vad jag skulle göra utan er. Massa kärlek  till er!

Nu är det bara den stora kärleken som saknas i mitt liv, han med stort H finns säkert där ute någon stans. Men det är inget som tynger mig eftersom jag redan har de finaste man kan ha en familj som sprider kärlek och vänner man kan lita på i vårt och torrt. ♥

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Tack! :)



Allt är bra och själv då??

2011-01-23 @ 20:10:07
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0