3. Ett fint idrottsminne

Jag har valt ut att berätta lite om ett av mina många idrottsminnen nämligen när jag belv uttagen till smålandslaget i friidrott. Det var när jag var 14 tror jag, då blev jag uttagen till smålandslaget i friidrott i grenen slägga. Jag var bland de 10 bästa i småland i min ålder. Min första tävling med smålandslaget ägde rum nere i Malmö, resan dit gick bra och jag var laddad men samtidigt väldigt nervös. När det blev dags för mig att ställa mig i buren och kasta gick det mindre bra, jag hade tränat mycket innan och träningarna hade gått bra. Men otur som jag hade så kastade jag alla 3 kasten i nätet och gick tyvärr inte till final. Nu i efterhand ser jag det inte som något negativt, eftersom det var vädlgit stort för mig att bli uttagen till smålandslaget. Jag hade bara oturen med mig just den gången. Det skulle vara riktigt roligt att ta upp friidrotten igen, men det är bara drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0