Underbar dag i Jönköping

Här kommer en liten resumé från gårdagen.
Åkte upp till Jkpg efter jobbet vid halv 12 tiden för att träffa min fina vän Malin. Var nog ett år sedan vi sågs sist. Men när jag väl träffade henne så kändes de som om de var max en vecka sedan, för utom att vi hade så sjukt mycket att prata om. Munnarna gick i ett ända från jag kom tills jag åkte hem, helt underbart. Helt klart samma gamla Malin, fast ett år äldre sedan sist.
Vi började med att sitta i hennes rum och bara prata om allt som har hänt under de senaste året, kollade på lite kläder mm. Tiden bara sprang iväg. Sedan bar det av ner till stan för att gå runt och kika lite. Gick in på matthuset och pratade med Vicke en stund, henne har jag inte träffat sedan studenten. Blev även en liten visit inne hos Emelie i butiken hon jobbar i och småpratade lite.
Men det roligaste av allt var nog när vi gick in i en jätte mysig butik, Malin skulle fråga va en sjal kostade som låg i en låda utanför butiken. Men det va ingen som va inne i butiken så vi stod väl där i 5-10 minuter innan butiksbiträdet kom ut från personaldörren. Ut kommer en kvinna med platinablont hår. Malin fårgar efter priset och hon säger att den kostade 90. Sedan när vi gick ut så sa jag att de lät som en man, Malin bara började skratta och sa att de va de också. Så bad hon  mig gissa på vem de va, så visade de sig att de va han som ägde Make up stoe innan. Det ryktas om att han håller på att byta kön. Jag trodde jag skulle dö av skratt, men kul va de.
Efter de blev det en visit upp till a6 och Ikea. Där vi käkade och gick runt lite. Fick med mig lite tyg hem och massa inspiration så nu ska här sys kläder.
Hoppas att de blir som bilderna jag har i huvudet bara.
Sedan åkte vi hem till Malin igen och testade massa fina klänningar hon har sytt, så sjukt duktig är den tjejen. Önskar jag va lika kreativ som Malin. Men om vi slår våra kloka huvuden ihop brukar vi alltid veta vad vi menar nä vi börjar förklara våra små idéer för varandra.
Vi hann även träffa Emma en stund också, trevlig henne har jag inte heller träffat på över ett år, så de va väldigt kul att få träffas igen. Men tiden bara sprang iväg så de får nog bli en tripp till Jkpg snart igen.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0