Seriös utbildning?

Jag skulle kunna sitta här och skratta i timmar, det här med distansutbildningar är verkligen knasigt.
vi har inga lärare som vi ser live, eller jo en handledare men hon sötter bara på datorn och tv:n. Alla våra föreläsningar är antingen förinspelade så att vi kan sitta och kolla på en film och pausa när vi vill och kolla om och om igen, under den tiden som salen är bokad.
Sedan finns det sådana föreläsningar som är kallade seminariun, vi sitter helt vanligt i klassrummet och antecknar och kollar fram mot två tv apparater som sitter längst fram på väggen. Åvanför dom så sitter det en webcamera så läraren kan se oss, och vi kan se läraren på tv:n. Detta är helt sjukt, sen får vi trycka på en knapp på tv:dosan för att vi ska kunna prata med henne. Men inte nog med det så sist vi hade ett seminarium så kunde hal Värnamos klass också se och höra vad vi sa.

Och nu har vi fått en helt ny uppgift i teknikstöd, en gruppuppgift. Så det är jag och 5 till i min grupp, en till från vbg och 2 från gbg och 2 från lidköping. Och vi ska nu sammarbeta i ett så kallat grupprum.

Såhär ser grupprummet ut:



Detta är så sinnesjukt kul, att jag dör. Vi ska tydligen träffas i detta grupprummet på Torsdag kl 10.00. Så vi får se hur detta slutar.
Visst verkar det vara en seriös utbildning jag går, där man inte kan komunisera med lärarna öga mot öta och prata normalt med varandra utan allt måste hala tiden gå via, wbbcameror, telefoner, eller datorer.

Hugs&Kisses

Kommentarer
Postat av: Elin Sophie Henriksson

SV: ja man har ju inte riktigt tid med allt :)

Japp, de är jag som har gjort min bloggdesign själv :) kram elin

2009-09-07 @ 21:03:54
URL: http://elinsophiehenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0