Det är ett äventyr att åka tåg/buss

Sitter på tåget, wow internet fungerade :) Nu får vi bara se hur länge jag har täckning.
Jag säger bara det jag har aldrig förståt mig på dom nya teknikerna som kommer, varför ska det vara nödvändigt med ett busskort med skann funktion? det är ju bara onödigt.
Det var mycket smidigare när man sa vart man skulle och stoppade ner kortet i apparaten.
Nu ska man trycka på massa knappar som man inte vet vad dom betyder och skanna av kortet, och sedan får man ju inte glömma skanna av det när man ska gå av också. Så är det i alla fall på tåget.

Men för att komma till saken så är ju som sagt var jag och min syster påväg hem nu. Vi satte oss på tåget i hopp om att det inte skulle komma någon kontrolant, men vi lyckades inte han kom.

-Utsäkta, hur stämplar man för två personer? frågade jag
-Följ med mig här så sak jag visa dig, hur gamla är nu?
-19&16, två skolungdomar.
-Då ska du göra såhär. .


Så tryckte han på massa kanppar, som om jag ska komma ihåg det till nästa gång.

-Följ med här så får vi till min maskin här borta, oj jag har aldrig använt denna maskinen så jag ska bara hämta instruktionsboken.
-Ok?!


Men så klart så fungerade det inte där heller.

-Vi går till maskinen här borta istället.

Så visade han ännu en gång hur man skulle göra men den ville inte den hellet.

-Jag måste tyvärr säga att ni får åka med gratis.

Hörde jag GRATIS? Det gillar vi jag är ju såklart från småland. Nu är det ju bara att hoppas att inte maskinen vill nästa gång heller, men det ör en sak som jag inte fattar? När dom går runt och kontrolerar? Så visar man ju upp sin biljett, men om man då har kort? Kan man bara sätta sig på tåget och visa upp det utan att stämpa då? för man får ju inget kvitto eller?
Vi får väl se hur det går nästa gång.
Det är ett helt äventyr det här med att åka buss och tåg.

Får hoppas att vi hinner med bussen som går 3 minuter efter att tåget har anlänt till Kinna, det blir till att springa och hoppas att den inte har åkt, för då är vi fast.

Husg&Kisses





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0