Rosa julgran

Om man säger som så här, så blev helgen inte alls som planerat. Alldeles för lite plugg, och för mycket annat. Men detta har sin orsak, Firstclass funkar ju aldrig när man väl behöver det. Så min plan var ju att jag skulle kolla på massa föreläsningar och samanfatta dom, men så blev inte fallet. Men har i alla fall lyckats göra lite externredovisng.

Vid 3 tiden idag cyklade jag och Hanna ner till stan för att kolla om de var någon julskyltning i stan. Men det var inte mycket att komma med, affärerna var öppna till 16.00 och så stod det några bodar uppställda på toger där dom sålde lotter, sen var det inte mycket mer. Så vi cyklade vidare bort till Rusta för att införskaffa oss en julgran, en ROSA julgran. Men då var dom tydligen slut när vi kom dit och Hanna tyckte att dom var för dyra.
Fast man blev ju inte förvånad precis, man kan beskriva henne som en aning SNÅL!
Eftersom den rosa var slut så tänkte jag att en silvrig kunde lysa upp våran lilla lya, men inte det heller, så var den för stor och för dyr den också.
Så det kommer nog bli en jul utan gran iår för våran del. Längtar tills jag bor i en egen liten lägenhet och kan köpa vad jag vill utan att jag ska ha en syster som tycker att allt är onädigt hela tiden.




En vacker dag ska jag köpa mig en sån här fin gran;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0