Matte matte och återigen matte

De är nog de tråkigaste ämnet som finns i skolan. . eller de finns nog fler.
Men idag kom en av skolans skönaste personer upp till våra skåp där vi satt och räknade matte vi tyckte vi lärde oss mer där ute och de va nog sant för de gjorde vi eller i alla fall jag.
Men om jag får komma till saken så kom våran käre vaktmästare Mats upp, han gick sin dagiliga kontroll för att se om alla var som de skulle, och våran komvercation vi hade va rätt klockren tycker jag i alla fall. . .

- Gå hem med er flickor
- haha om man kunde göra de, men vi har tyvärr matte, kläcker jag ut mig
- Jag hade gått hem ändå för matte är inget roligt ämne, om jag fick välja så är matte ett av dom ämnena man kan ta bort, man blir så dyster och sur av de säger mats
- vi håller med
- Varför inte lägga in Kärlek som ett ämne istället, de blir man ju i alla fall glad av plus att man får sitta och kramas hela tiden, säger han
- Åå om man ändå hade haft sån lyx de hade varit mysigt ;)

Men nu har vi inte den turen utan vi måste stå ut med den där matte lektionen varje vecka men man får väl trösta sig med att de snart är slut och hoppas på att man lyckas skrapa ihop ett g :)

~Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0