Lite uppdatering

God Morgon!

Nu blir det lite uppdatering från de senaste dagarna igen, var ett tag sedan jag skrev här.

Tisdag:

I tisdags var jag hos min underbara kusin och hade en sy dag med henne, åkte til lskroten och köpte tyg, band och knappar och allt vad som krvädes för att vi kulle sy den där tröjan.
Så började jag pussla ihop mönstrena men det var inte rikgit rätt storek så vi fick lägga på några centimeter vilket visade sig bli lite FÖR mycket. Men bättre att det blir för stort än förlitet tänkte vi. Så vi fortsatte att sy, prata och skratta. Sen kom vi till probelmet, axlarna. Hmm hur skulle vi lösa detta inte nog med att trööjan var stor som ett hus, utan axlarna var ca 1 meter breda, om man överdriver ordentligt. Så farligt var det inte, det sgå bara lite konstigt ut. Men det lyckades jag fixa till väldigt bra tycker jag.
Så det blev bra till slut. Men blev det någon tröja är ju frågan ? Vad tycker ni? Ser det inte lite mer ut som en jacka?






Så blev resultatet i alla fall, så efter många om och men så är jag ganska nöjd.

Onsdag:

Jag mamma och syrran vaknade upp i stugan och käkade lite frukost, sen bar det av till Gällstad. JAg var sugen på att köpa mig en vindjacka nu när jag ska flytta till kusten. Det lär ju behövas om man säger så. Hittade 3 super snygga jackor som jag verkligen fastnade för, men då tyckte min kära far och mor att dom va lite dyra. Så jag får väl vänta lite och köpa en av dessa udnerbara jackor när dom inte är i närheten. För det är precis den modellen på jacka jag är uteefter och kvaliten var super, så vart finns haken? Man kan ju ha jackan i flera år så man förlorar ju inte något på det.
Sedan hittade jag även en super mysig tröja jag ahr varit på jakt efter ett tag nu. Har bara sett andra ha sånna och på bilder, men nu hittade jag en som var i perfekt storlek. Så bara att köpa den nu kanske? Ellerönska sig den i julklapp eller något liknande.

Efter en shopping dag i gällstad, åkte vi hem och käkade lunch. Sedan bar det av direkt ner till Sofia, hade sagt till henne att jag kanske skulle titta förbi och underhålla henne och hjälpa henne att måla lite. Hon fick för sig att hon skulle måla om hela rummet vitt. Så jag avr där nere i flera timmar och hjälpte henne att måla och slipa hyllor. Mitt framtida yrke kanske är målare och inte butikschef, vem vet?
Så avslutade vi dagen med en härlig powewalk.



Torsdag:

Och nu har det blivit torsdag, och mindre än två veckor tills skolan börjar skrämmande vad tiden går fort. Detta får man inte säga när man har lov, men jag längtar till skolan börjar, så man får lite rutiner på vardagen igen.
Satte väckarklockan på 05.00 idag, hade lovar Josse och Fredrik att jag skulle köra dom till flygplatsen idag vid halv 6. Vad gör man inte för sina vänner, snäll som man är.
Så Jag lämnade av dom vid flyget vid 7 idag på morgonen, deras plan till kreta skulle lyfta vid halv 10 tror jag dom sa, men man måste ju vara ute i god tid, Så nu är man lagon avis på dom, en hel vecka med sol bad och värme nere i Grekland hade inte suttit fel nu kan jag säga. Men jag får väl spara mina pengar istället.
Sen har jag inte hunnit med så mycket mer idag, men dagen har ju bara börjat så det hinns nog med en hel del idag ska vi se till.





Vi ses om en vecka, eller då är ni i alla fall tillbaka i Sverige :)


Hugs&Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0