Sy dag med kusinvitamin

Tjooo.
Lyckades låna min systers dator  hon köpte av våran kusin idag. Eller den är ju fortfarande hennes för det är inte detald än. Men strunt i det, nu kan jag i alla fall uppdatera lite.
Vaknade upp i stugan idag och käkade frukost och begav oss till våra kusiner för att jag och Maria skulle ha en lite sy dag. Så när vi kom och plingade på så kom hon upp nyvaken och då hade hennes alarm inte ringt, men det gjorde inget för oss det var mest synd om henne. Så åkte vi iväg till skroten för att se om vi hittade något fint tyg så man kunde vi något. Hon hade skrivit ut lite mönster på jobbet, så vi bestämmde oss för en tröja.
Men sen fungerade inte internet så vi kunde inte se hur den skulle se ut, så vi får göra lite spom vi själva tyckte och tänkte. Inte den lättaste modellen men nu har vi i alla fall lyckats få något som ser ut som en tröja eller ska man kalla det jacka? Min blir lite lite mer jackliknade eftersom jag tog ett mönstrat tyg menmen det blir nog bra till slut.
Men guuu va mycket krångel det var med ärmarna, jag hatar verkligen dom. Det var ganska många svordommar som fölg ut ur munnarna då.
Men nu är det inte så mycket kvar knapp och knapphål och jag ska försöka sy en liten ficka också sen är den klar. Så det kommer kanske in någon bild i morgon om ni har stur och är sugna på resultatet.
Nu är mamma, syrran och moster nere och fixar kina mat tror jag det blir. Goddi goddi.

Juste nu har jag äntligen fått en strömkabel till datron som fungerar. Det tog bara en dag efter att man beställden den. Lyx.

Nu ska vi fortsötta sy lite.

Hugs&Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0